Købsbetingelser

Købsbetingelser

Indledning

Betingelser og betalingsvilkår gælder for køb af netbaserede kurser med eller uden fysiske samlinger fra The Shala Yoga & Mindfulness (925178098).

Dette køb er reguleret af de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrugerkøb af varer over internettet. Forbrugerkøb over internettet er hovedsageligt reguleret af aftaleloven, forbrugeraftaleloven, markedsføringsloven, fortrydelsesloven og e-handelsloven. Disse love giver forbrugeren ufravigelige rettigheder. Lovene er tilgængelige på www.lovdata.no. Betingelserne i denne aftale skal ikke forstås som en begrænsning af de lovbestemte rettigheder, men opstiller parternes vigtigste rettigheder og forpligtelser for handlen. Salgsbetingelserne er udarbejdet og anbefalet af Forbrugertilsynet. For en bedre forståelse af disse salgsbetingelser, se Forbrugertilsynets vejledning.

Aftalen
Aftalen består af disse salgsbetingelser, oplysninger givet i bestillingsløsningen og eventuelt særligt aftalte vilkår. Ved eventuel modstrid mellem oplysningerne går det, der er særligt aftalt mellem parterne, forud, så længe det ikke strider mod ufravigelig lovgivning.

Parterne
Sælger er The Shala Yoga & Mindfulness, organisationsnummer: 925178098, og betegnes i det følgende som sælger. Køber er den forbruger, der foretager bestillingen, og betegnes i det følgende som køber. The Shala Yoga & Mindfulness, Fornebuveien 84, 1366 Lysaker E-mail: [email protected], tlf: 91610858, org.nr. 925178098

Pris
Den oplyste pris for varen og tjenesten er den pris, køber skal betale. Prisen oplyses ekskl. moms, da sælger opererer inden for undervisning.

Aftaleindgåelse
Aftalen er bindende for begge parter, når køberen har sendt sin bestilling til sælgeren. Aftalen er dog ikke bindende, hvis der er forekommet skrive- eller tastefejl i tilbuddet fra sælgeren i bestillingsløsningen i webshoppen eller i køberens bestilling, og den anden part indså eller burde have indset, at der forelå en sådan fejl.

Aftalens varighed
Aftalen gælder for gennemførelse af et forudbetalt netbaseret kursus. Kurset bliver tilgængeligt, så snart betalingen er gennemført.

Betaling
Betaling sker via vores online betalingsløsning, via tilsendt faktura eller Klarna. Bestillingsformular eller skriftlig e-mail med alle fakturaoplysninger skal udfyldes. Køber får adgang til kurset, når betaling er foretaget via vores hjemmeside, når en aftale om fakturering er indgået, og faktura er sendt fra The Shala eller via Klarna (ekstern betalingspartner).

Levering
Levering er sket, når køberen, eller købers repræsentant, er blevet sendt adgang til e-læringskurset.

Fortrydelsesret
Ved køb af netbaserede kurser gives der en fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag, aftalen om køb af kurset blev indgået. Hvis kurset er gennemført før fortrydelsesfristen udløber, gælder fortrydelsesretten frem til den dag, kurset er registreret som gennemført. Køberen skal give sælger meddelelse om brug af fortrydelsesretten inden fristens udløb. Fortrydelsesfristen begynder at løbe fra dagen efter levering. Alle kalenderdage medregnes i fristen. Hvis fristen ender på en lørdag, helligdag eller højtid, forlænges fristen til nærmeste hverdag. Fortrydelsesfristen anses for overholdt, hvis meddelelsen er sendt inden udløbet af fristen. Køber har bevisbyrden for, at fortrydelsesretten er blevet gjort gældende, og meddelelsen bør derfor ske skriftligt (fortrydelsesformular, e-mail eller brev).

Forsinkelse og manglende levering – køberens rettigheder og frist for at melde krav
Hvis sælgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til aftalen mellem parterne, og dette ikke skyldes køberen eller forhold på køberens side, kan køberen i henhold til reglerne i forbrugerkøbelovens kapitel 5 efter omstændighederne kræve opfyldelse, hæve aftalen og/eller kræve erstatning fra sælgeren. Ved krav om misligholdelsesbeføjelser bør meddelelsen af bevismæssige årsager være skriftlig (for eksempel e-mail).

Opfyldelse

Køber kan fastholde købet og kræve opfyldelse fra sælger. Køber kan dog ikke kræve opfyldelse, hvis der foreligger en hindring, som sælgeren ikke kan overvinde, eller hvis opfyldelse vil medføre en så stor ulempe eller omkostning for sælger, at det står i væsentligt misforhold til køberens interesse i, at sælgeren opfylder. Hvis hindringerne fjernes inden for rimelig tid, kan køber dog stadig kræve opfyldelse. Køberen mister sin ret til at kræve opfyldelse, hvis han eller hun venter urimeligt længe med at fremsætte kravet.

Hævning

Hvis sælgeren ikke leverer tjenesten til leveringstidspunktet, skal køberen opfordre sælger til at levere inden for en rimelig tillægsfrist for opfyldelse. Hvis sælger ikke leverer varen inden for tillægsfristen, kan køberen hæve købet.

Mangler ved varen – køberens rettigheder og reklamationsfrist
Hvis der foreligger en mangel, skal køber inden for rimelig tid efter, at den blev opdaget eller burde være blevet opdaget, give sælger meddelelse om, at han eller hun vil påberåbe sig manglen. Køber har altid reklameret rettidigt, hvis det sker inden for 2 måneder fra, at manglen blev opdaget eller burde være blevet opdaget. Reklamation til sælger bør ske skriftligt.

Personoplysninger
Den dataansvarlige for de indsamlede personoplysninger er sælger. Medmindre køberen samtykker til andet, kan sælgeren i overensstemmelse med persondataloven kun indsamle og opbevare de personoplysninger, der er nødvendige for, at sælgeren kan opfylde sine forpligtelser i henhold til aftalen. Køberens personoplysninger vil kun blive udleveret til andre, hvis det er nødvendigt for, at sælgeren kan opfylde aftalen med køberen, eller i lovbestemte tilfælde. Køber har ret til indsigt i sine personoplysninger og kan kræve disse slettet. Information om, hvordan man klager over behandlingen af sine personoplysninger, findes på www.datatilsynet.dk.

Konfliktløsning
Klager rettes til sælger inden for rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Parterne skal forsøge at løse eventuelle tvister i mindelighed. Hvis dette ikke lykkes, kan køberen kontakte Forbrugerklagenævnet for mægling. Forbrugerklagenævnet kan kontaktes på telefon +45 41 71 50 00 eller www.forbrug.dk.

Europa-Kommissionens klageportal kan også bruges, hvis du ønsker at indgive en klage. Dette er særligt relevant, hvis du er en forbruger bosiddende i et andet EU-land. Klagen indgives her: http://ec.europa.eu/odr.

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.